Státní reálka
Pardubice, Karla IV. 13 Ladislav Machoň 1925–1929 Školní areál tvoří dvojice dvoupatrových křídel, střetávajících se v kolmém nárožním styku v převýšené hmotě, zakončené konkávně…
Pokračovat ve čteníPardubice, Karla IV. 13 Ladislav Machoň 1925–1929 Školní areál tvoří dvojice dvoupatrových křídel, střetávajících se v kolmém nárožním styku v převýšené hmotě, zakončené konkávně…
Pokračovat ve čteníHolice, Holubova 446 Otakar Novotný 1908–1913 Modernistická tělocvična spolku Sokol, jejíž stavba byla iniciována holickým lékařem a filantropem Čeňkem Zemánkem, reprezentuje asketický proud…
Pokračovat ve čteníChrudim, Čsl. partyzánů 6/IV Jindřich Freiwald – Jaroslav Böhm 1931–1934 Budova se žlutavou keramickou maskou a členitou hmotovou konfigurací, složenou z několika nestejně vysokých…
Pokračovat ve čteníPolička, E. Beneše 483 Bohuslav Šmíd 1933–1934 Puristická vila, jejíž lapidární objemy, prořezávané jen pásky oken v modrých rámech, nápaditě oživuje kombinace režného…
Pokračovat ve čteníLežáky Ladislav Žák 1946–1950, 1955–1960 Krajinný památník na místě osady, jejíž obyvatelé byli v roce 1942 vyvražděni nacisty v rámci odvety po atentátu na…
Pokračovat ve čteníPardubice, náměstí Jana Pernera 217 Karel Řepa – Josef Danda – Karel Kalvoda 1948–1958 Poválečné rozhodnutí o posílení významu Pardubic jako dopravního železničního…
Pokračovat ve čteníSvitavy, Nádražní 2113/8a Pavel Kupka – Bohumil Blažek (výtvarná spolupráce: Karel Nepraš, Markéta Lierová) 1968–1971 Něžně brutalistní stavba smuteční síně v areálu svitavského hřbitova…
Pokračovat ve čteníLitomyšl, U Plovárny 1221 DRNH (Antonín Novák–Radovan Smejkal–Radek Štefka–Petr Valenta) 2006–2010 Snaha o nenápadné, organické prolnutí stavby a krajiny definuje expresivní figuru městského bazénu,…
Pokračovat ve čteníLitomyšl, Moravská 1222 Zdeněk Fránek (výtvarná spolupráce: Václav Cigler–Karel Malich) 2008–2010 Stavba místního sboru Církve bratrské sdružuje pod jednou střechou rozmanitou programovou náplň…
Pokračovat ve čteníKomenského 40, Ratboř Jan Kotěra 1911–1913 Při hledání nového výrazu se Jan Kotěra obracel nejen k domácímu klasicismu, ale také k projevům novoempiru a…
Pokračovat ve čtení