Profesionální institut Santo Tomas první etapa / Browne Swett Arquitectos

Please enter banners and links.

Pozemek se nachází v rohu rušné ulice Vicuña Mackenna Avenue, na které jezdí vyvýšené metro. Nachází se v přední části, kde je areál jedné z nejvýznamnějších univerzit v zemi. Jeho hlavní vstup leží na úhlopříčce k místu profesního institutu Santo Tomás.

Další důležitou otázkou je utlačovaná přítomnost stanice metra o délce 150 metrů, která se nachází v přední části areálu s výškou 4 podlaží. Jediný vizuální reliéf se vyskytuje v rohu místa, přesně na již zmíněné úhlopříčce. Proto bylo rozhodnuto o přístupu k ústavu na této ose.

Nepravidelná čtvrť neposkytla žádné indikace pro obecné schéma. Rozhodnutí tedy bylo oddělit novou budovu od chaotického okolí, vytvořit zelené obvodové nábřeží, které je schopné poskytnout místo pro procházení a odpočinek. Pod nábřežím by se nacházely učebny směřující dovnitř. Nábřeží je přerušeno pouze hlavním vstupem.

Jako obecné schéma bylo zvoleno účinné a osvědčené řešení pro vzdělávací účely. „Ruka“ s „prsty“, vytváří totiž otevřené terasy, které umožňují budově přijímat východní, severní a západní slunce. „Prsty“ pomáhají rozdělit stavbu do různých fází v čase. Mezi budovami, které směřují k úhlopříčce, se vyrábí dlouhý mřížový vchod s popínavými rostlinami (ampelopsis). Končetiny prstů mají na svých koncích vegetaci, která chrání tyto fasády před hlukem a sluncem.

Spolu s velkou terasou bude centrem aktivit studentů a učitelů, zejména v zimě. Zaměřuje se na nejveřejnější a nejpoužívanější programy. Tento prostor má různé cirkulace a přirozená osvětlovací zařízení. Lze do jejich chodu snadno zasáhnout pomocí audiovizuálních zařízení. Struktura prstu je definována směsí ekonomiky a flexibility. Jeho vnější, podélné fasády fungují jako pevné stěny, které jsou drženy pevně s ocelovými „X“ s T-profily. Příčně, v každé nastavené vzdálenosti, se objemy kompletně kříží (v celé své výšce) betonovými stěnami. To vše umožňuje vynikající vyztužení proti horizontálním a strukturálním nákladům, stejně jako flexibilitu z hlediska umístění koridorů v jakékoliv z podélných stran objemu.