CBRE: Booking.com otevírá nové kanceláře v pražské ulici Na Příkopě

Usnadnit všem poznávat svět, to je poslání přední online rezervační platformy Booking.com. Ta si klade za cíl nabízet lidem zajímavé destinace a místa k pobytu, umožnit pohodlné cestování a doporučovat to nejlepší, co lze ve světě vidět a dělat. Společnost, která vznikla v roce 1996 v Amsterdamu, dnes zaměstnává přes 17 500 lidí ve dvou stovkách kanceláří v sedmdesáti zemích celého světa. V Praze se přesunula na novou adresu Na Příkopě 14, ze které bude obsluhovat český a slovenský trh. Důvodem odchodu z původního místa v budově Havlíčkova Plaza je jednak expanze společnosti, ale také touha po designově hezčích kancelářích. Ty nové mají plochu zhruba šest set metrů čtverečních a pracovat v nich může až 36 zaměstnanců.

O design a vybavení se postaraly společnosti CBRE, Techo, Halla a DT-Expert.

Společnost CBRE měla na starosti design prostor, projektový management kanceláří i vyjednávání při pronájmu nových prostor. Firma má pod sebou rovněž správu celého objektu Na Příkopě 14.

Lenka Vašíčková, Office Consultant společnosti CBRE, říká:„Společnost Booking.com hledala kanceláře v centru Prahy. Hlavním úkolem bylo najít prostory dostatečně velké pro její expanzi v České republice a zároveň takové, které budou moderní a budou odpovídat současným pracovním trendům. Z několika nabídek si nakonec vybrali nově zařízenou budovu Na Příkopě.“

Simona Honsková, Architect Building Consultancy společnosti CBRE, dodává: „Pražské kanceláře společnosti Booking.com v sobě spojují ducha cestování a zábavy. Vystihnout podstatu a cestovatelské zážitky různých destinací bylo pro designérský tým CBRE skutečnou výzvou. Chtěli jsme stvořit inspirativní pracovní prostředí, které bude nejen moderní, ale bude také působit osvěžujícím dojmem na zaměstnance i návštěvy. Prostor dostal industriální atmosféru — doplňky na stěnách a podlahách nebo světla a nábytek byly pečlivě vybrány tak, aby odkazovaly na staré budovy. Za zmínku stojí rovněž skleněné a betonové prvky podtržené světlými barvami. O pocit tepla se pak starají dřevěné součásti. Součástí kanceláří jsou i odpočinkové zóny nabízející pohodlné posezení a zelenou stěnu podél oken, díky níž toto místo působí velice uvolněně.“ 

Peter Mels, Senior Project Manager Real Estate ve společnosti Booking.com,uvádí:„Naše společnost provozuje asi dvě stě kanceláří po celém světě, které jsou centrálně řízeny z Amsterdamu. V každém městě, v němž sídlíme, hledáme atraktivní lokality. Jsem hrdý, že se nám příjemné a pozitivně laděné kanceláře, které vytvářejí přívětivé prostředí a kde naši lidé mohou odvádět to nejlepší, podařilo najít i v centru Prahy.“

Český výrobce profesionálního osvětlení Halla vybavil svými produkty téměř všechny místnosti nových kanceláří společnosti Booking.com.Na osvětlení kanceláří se vztahují přísné předpisy. Vznikl proto speciální systém Labro80, který všechna nařízení splňuje: například úroveň oslnění (UGR), intenzitu nebo rovnoměrnost osvětlení. Svítidla jsou navíc vybavena stmívacím systémem (DALI), aby byl pracovní prostor příjemný pro každého zaměstnance. V odpočinkových zónách jsou svítidla Rundo, které do těchto prostor vnášejí pozitivní náladu. Zasedačkám pak dává unikátní atmosféru svítidlo Indi navržené Matúšem Opálkou, které vhodně doplňuje design celého interiéru. Do chodeb perfektně zapadají svítidla Ture a Ravo a Ixyo osvětluje logo Booking.com na recepci.

Šimon Opekar, Business Development Manager společnosti Techo, říká:„Booking.com je náš dlouhodobý klient, kterému dodáváme nábytek do celého světa. Přesto je každá nová kancelář velkou výzvou, protože potřeby i předpisy jsou v každé zemi jiné. Pražské sídlo nabízí velice přátelskou atmosféru, která podporuje tvořivost a týmovou práci. Osobité kanceláře Booking.com jsou krásným příkladem moderního přístupu k pracovnímu prostředí.“

Pavel Dyba, ředitel DT-Expert, dodává:„Měli jsme na starosti dokončení pražských kanceláří společnosti Booking.com v industriálním designu od architektky Simony Honskové. Šlo o náročnou zakázku, především co se stavebního vybavení a výroby atypických prvků týká. To vše navíc s důrazem na detaily a použití netradičních materiálů jako staré dřevo nebo kovové lopatky.“

Zdroj, foto: halla.cz

redaktorka Kristýna Bezděková