Projekt revitalizace Masarykova nádraží vzbuzuje rozpaky

Masarykovo nádraží a jeho okolí čeká v nejbližších letech proměna. Mělo by se stát pražským dopravním uzlem s napojením na letiště, ale také místem setkávání. Pro pěší propojí přilehlé městské části od Florence po Žižkov. Na nádraží přibudou dvě koleje, které umožní rychlé spojení centra Prahy s Letištěm Václava Havla a Kladnem. Kolejiště bude zastřešeno a na střeše vznikne zahrada, ze které se cestující dostanou výtahem na každé nástupiště.


„Území Masarykova nádraží má nejen mnoho nevyužitých ploch, ale je i značnou bariérou v pohybu po centru Prahy. Náš návrh revitalizace vytváří nová atraktivní pěší propojení, která přinesou život do dnes zanedbaných míst. Zároveň vytváříme nová veřejná prostranství se stromy a zelení pro oddech i společenské aktivity,“
 upřesňuje Jakub Klaška, který má v ateliéru Zaha Hadid Architects projekt na starosti.

Radním se současný projekt zdá příliš předimenzovaný. Podle budoucího radního Petra Kučery architekti navrhli pro lokalitu příliš velkou hmotu budov. Nové vedení Prahy 1 by upřednostnilo vzdušnější výstavbu a více zeleně a chtělo by do diskuze více než dosud zapojit místní obyvatele. V týdnu od 22. října se mohou lidé účastnit veřejné konzultace o návrhu, a ovlivnit tak budoucí podobu veřejných prostranství a občanské vybavenosti. Na stránkách projektu bude také možné k návrhu podat komentář, který projektový tým následně zpracuje. Uvedla to společnost Penta Real Estate, která je investorem projektu.

 

Markéta Jiroušková, redakce AW